Wycieki pojawiają się gdy elementy pojazdu są uszkodzone bądź nieszczelne.
Koniecznie odwiedź mechanika jeżeli zauważyłeś:
☑️ szybko zmniejszający się poziom płynów,
☑️ zapalanie się kontrolek ostrzegających,
☑️ częste przegrzewanie się elementów pojazdu,
☑️ ślady cieczy na elementach pojazdu, osprzętu i pod samochodem,
☑️ charakterystyczny zapach,
☑️ nieprawidłowe działanie pojazdu np. utrudnione hamowanie, skręcanie.
Jak rozpoznać poszczególne płyny eksploatacyjne?
☑️ Płyn chłodniczy - zielony, niebieski lub czerwony kolor, zapach słodkiej wilgoci po nagrzaniu lub bezwonny przy niższej temperaturze, nieco większa gęstość niż woda.
☑️ Olej silnikowy - brązowy lub czarny kolor, trudny do usunięcia. To najczęściej spotykany rodzaj wycieku w samochodzie.
☑️ Płyn wspomagania - mętny żółty lub zielony kolor, konsystencja rzadkiego oleju, "śliski" w dotyku, trudny do usunięcia.
☑️ Płyn hamulcowy – słomkowy kolor, gorzki smak, nie jest tłusty.
☑️ Olej automatycznej skrzyni biegów - czerwony kolor, silny zapach, trudny do usunięcia.
☑️ Olej napędowy - żółty lub niebieski kolor, charakterystyczny intensywny zapach.
☑️ Olej przekładniowy - czerwone lub brązowe zabarwienie, silny zapach ropy, "śliski" w dotyku.
☑️ Płyn do spryskiwaczy - kolor różowy, niebieski, pomarańczowy, fioletowy lub czerwony, konsystencja wody, słodki zapach.
Nie narażaj siebie i innych na niebezpieczeństwo - nie ignoruj wycieków!