Najczęstsze pytania o e-TOLL

  • Kto musi korzystać z e-TOLL?
  • Czym różni się e-TOLL od viaTOLL?
  • Jakie korzyści i obowiązki wynikają ze zmiany viaTOLL na e-TOLL?
  • Jakie typy urządzeń mamy do wyboru?
  • Dlaczego wybór urządzenia jest lepszy niż zdecydowanie się na integrację poprzez oficjalną aplikację e-TOLL?
  • Co się stanie jeśli urządzenie dedykowane do obsługi e-TOLL przestanie działać? Co powinien zrobić kierowca kiedy zauważy, że dane nie są przesyłane poprawnie?
  • Jaki jest okres gwarancyjny oferowanych urządzeń e-TOLL?
  • Jak długo działa bateria podtrzymująca oraz czy można ją wymienić?
  • Ile kosztuje abonament i co obejmuje?
  • Co czeka nas po roku opłaconego abonamentu?

Kto musi korzystać z e-TOLL?

Zgodnie z informacją podaną na stronie rządowej z systemu e-TOLL muszą korzystać  WSZYSTKIE pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, które poruszają się po drogach płatnych.

Czym różni się e-TOLL od viaTOLL?

Oba systemy służą do poboru opłat za przejazdy po drogach płatnych. Różnica między viaTOLL, a eTOLL to technologia – viaTOLL działał na podstawie urządzeń, które zbierały dane z bramownic zlokalizowanych na autostradach natomiast działanie eTOLL oparte jest na technologii lokalizacji satelitarnej. Informacje o lokalizacji pojazdu w sytemie eTOLL przekazywane są w czasie rzeczywistym na serwery KAS (Krajowej Administracji Skarbowej).

Jakie korzyści i obowiązki wynikają ze zmiany viaTOLL na e-TOLL?

Wdrożenie eTOLL wymaga wyposażenia wszystkich samochodów powyżej 3,5 tony w jedną z 3 metod integracji z systemem. Do wyboru mamy:
  • Aplikację e-TOLL
  • Urządzenia ZSL
  • Urządzenia OBU
Dodatkowo należy opłacić roczny abonament za kartę SIM, która znajduje się w urządzeniu i umożliwia przesyłanie danych na serwery KAS.
 
Zmiana technologii pozwala na likwidację bramownic na autostradach, co dla kierowców oznacza skrócenie czasu jazdy.

Jakie typy urządzeń mamy do wyboru?

Urządzenia ZSL (Zewnętrzny System Lokalizacji) są urządzeniami montowanymi na stałe do zasilania samochodu. W naszym rozwiązaniu istnieje możliwość wyciągnięcia urządzenia na kokpit kabiny kierowcy, dzięki czemu dioda informująca o prawidłowym działaniu urządzenia jest doskonale widoczna, co kierowca jest w stanie weryfikować na bieżąco.

Urządzenia OBU (On Board Unit) są urządzeniami montowanymi do złącza OBD lub do gniazda zapalniczki samochodu. Ten typ urządzeń pozwala na przekładanie urządzenia pomiędzy różnymi pojazdami, jednakże wymaga ciągłej weryfikacji i pamięci o wpięciu. W momencie zmiany pojazdu i przełożenia urządzenia należy wprowadzić odpowiednie zmiany w e-TOLL. 
 

Dlaczego wybór urządzenia jest lepszy niż zdecydowanie się na integrację poprzez oficjalną aplikację e-TOLL?

Aplikacja jest bezpłatną możliwością integracji z systemem e-TOLL. Wybór aplikacji powoduje wiele utrudnień dla kierowcy. Trzeba pamiętać aby aplikację uruchomić w odpowiednim momencie, ponieważ brak aktywnej aplikacji podczas przejazdu drogami płatnymi skutkuje naliczeniem kary. Zainstalowanie urządzenia dedykowanego do obsługi e-TOLL ściąga z kierowcy obowiązek ciągłego pamiętania o aplikacji. 

Co się stanie jeśli urządzenie dedykowane do obsługi e-TOLL przestanie działać? Co powinien zrobić kierowca kiedy zauważy, że dane nie są przesyłane poprawnie?

Jeśli nastąpi awaria urządzenia, przerwa podczas przesyłania danych lub urządzenie przestanie poprawnie działać kierowca ma 15 minut na interwencję. W tym czasie powinien jak najszybciej przelogować się na użytkowanie oficjalnej aplikacji e-TOLL lub jak zjechać z drogi płatnej.

Jaki jest okres gwarancyjny oferowanych urządzeń e-TOLL?

 Gwarancja dla urządzenia, które oferujemy trwa 24 miesiące. 

Jak długo działa bateria podtrzymująca oraz czy można ją wymienić?

Bateria zainstalowana w urządzeniu podtrzymuje jego działanie ok. 2-3h w zależności od warunków atmosferycznych. Baterię można wymieniać. 

Ile kosztuje abonament i co obejmuje?

Koszt abonamentu to 199 zł netto. Abonament obejmuje:
  • przesyłanie danych na serwer KAS w odpowiednich interwałach czasowych,
  • obsługę dedykowanego serwera oraz archiwizację danych.
Dostawcy usługi e-TOLL są zobowiązowani do archiwizacji danych każdego pojazdu przez 6 miesięcy.
 
 

Co czeka nas po roku opłaconego abonamentu?

Jeśli będą Państwo zdecydowani kontynuować współpracę z naszą firmą zostanie wystawiona faktura pro forma na kolejny rok abonamentu.