Przyjrzyjmy się dziś kolejnej ważnej kwestii, która brana jest pod uwagę przy badaniu technicznym. Pojazd nie może mieć pękniętej szyby ani nadmiernie skorodowanego nadwozia!
W trakcie eksploatacji samochodu, pod wpływem warunków atmosferycznych warstwy ochronne poszczególnych elementów samochodu są uszkadzane i dochodzi do stopniowego niszczenia metali, czyli korozji. Korozja występuje pod postacią wżerów, pęcherzyków, bąbli, nalotów, plam i znacznie osłabia powierzchnie metalowe.
Najczęściej korodują:
☑️ progi,
☑️ nadkola,
☑️ okolice wlewu paliwa,
☑️ miejsca po uszkodzeniu,
☑️ śruby i zawiasy,
☑️ elementy zawieszenia,
☑️ podszybiedolna część drzwi.
Lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego warto:
☑️ regularnie myć nadwozie,
☑️ myć podwozie przynajmniej raz w roku,
☑️ woskować karoserię,
☑️ używać środków zabezpieczających przed korozją.
Głębokie wżery w podwoziu lub progach powodują obniżenie konstrukcji oraz zagrażają bezpieczeństwu jazdy. Pojazd mocno skorodowany nie uchroni pasażera w razie wypadku.
Sprawdźmy więc najpierw sami czy samochód ma korozję elementów konstrukcyjnych i w razie czego nie odkładajmy decyzji o wysłaniu samochodu do blacharza!