Relacja z MASTER TRUCK - wyniki konkursu WZOROWY KIEROWCA 2022!

Data: 20.07.2022 r. Autor: LONTEX
W miniony weekend miało miejsce coroczne wydarzenie MASTER TRUCK, na którym nie mogło zabraknąć przedstawicieli naszej firmy. Stanowisko LONTEX znajdowało się w sektorze D12, gdzie można było zapoznać się z naszą ofertą oraz przetestować produkty marki TEKSON, VDO i szeroką gamę asortymentu BHP. Ponadto na kierowców zawodowych czekał konkurs na Wzorowego Kierowcę 2022, który z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
 
 
 
 
 Nasz zespół bardzo dziękuje za miłe rozmowy i możliwość nawiązania nowych znajomości w branży. Organizatorom gratulujemy przygotowania kolejnego tak dobrze zorganizowanego i niezapomnianego wydarzenia!
 
 
  

KONKURS

WZOROWY KIEROWCA 2022

 
Prowadzony przez nas konkurs na ''Wzorowego Kierowcę 2022” z roku na rok przyciąga rzeszę chętnych. W tym roku przygotowaliśmy nagrody w postaci zestawów narzędzi TengTools, co zostało bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników. W konkursie wzięło udział ponad 90 chętnych, wśród których wykryliśmy wiele wykroczeń, wynikających głównie z niewiedzy. Każdy uczestnik konkursu miał możliwość indywidualnie omówić powstałe nieprawidłowości, przyczynę, skutki oraz tok prawidłowego postępowania. Konkurs ma za zadanie zwiększyć świadomość kierowców co do prawidłowego stosowania przepisów dotyczących norm czasu pracy, odpoczynków oraz obsługi tachografów – co ma przyczynić się do zwiększenia „spokoju” kierowcy, choćby w przypadku kontroli drogowej oraz poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
 
 

Zwycięzcy konkursu WZOROWY KIEROWCA 2022

 
Wyłoniliśmy następujących zwycięzców:
 
I miejsce – Artur Woźnicki - Wzorowy kierowca 2022
Nagroda główna: zestaw narzędzi TengTools o wartości 2045,00 zł (narzędzia nasadowe, klucze płasko-oczkowe, nasadki trzpieniowe, zestaw szczypiec uniwersalnych, skrzynka narzędziowa)
 
II miejsce – Andrzej Chyliński
Nagroda: zestaw narzędzi TengTools o wartości 931,00 zł (klucze płasko-oczkowe, zestaw do skrobania i demontażu, zestaw szczypiec z konektorami, skrzynka narzędziowa)
 
III miejsce – Krzysztof Popławski
Nagroda: zestaw narzędzi TengTools o wartości 797,00 zł (zestaw gwintowników, klucze płasko-oczkowe, skrzynka narzędziowa)
 
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy szerokiej drogi i dalszej bezpiecznej jazdy!
 
 
 

Dane statystyczne z konkursu WZOROWY KIEROWCA 2022

Poniżej przedstawiamy dane statystyczne dotyczące wykrytych wykroczeń bazując na punktacji „Oceny ryzyka w zakresie występowania naruszeń” (kontrola danych z okresu ostatniego kwartału):
 
BARDZO POWAŻNE WYKROCZENIA: 3128 pkt
  • 1 pkt – przekroczenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 9 godzin., jeżeli jego wydłużenie do 10 godz. nie jest dozwolone (11h≤ …);
  • 3 pkt – przekroczenie przedłużonego dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godz., jeżeli jego wydłużenie jest dozwolone (12h≤ …);
  • 3 pkt – przekroczenie czasu nieprzerwanego prowadzenie pojazdu wynoszącego 4,5 godz. przed zrobieniem sobie przerwy (6h≤ …);
  • 7 pkt – niespełnienie wymogu 9 godz. skróconego okresu odpoczynku, jeżeli skrócenie jest dozwolone (...<7h);
  • 1 pkt – niespełnienie wymogu 3 godz. + 9 godz. dzielonego dziennego czasu odpoczynku (3h+(...<7h));
  • 2 pkt – niespełnienie wymogu 24 godz. skróconego tygodniowego okresu odpoczynku (...<20h);
  • 170 pkt – niespełnienie wymogu ręcznego wprowadzenia danych w stosowanych przypadkach;
  • 2862 pkt – niemożność okazania zapisów odręcznych i wydruków sporządzonych w ciągu bieżącego dnia oraz poprzednich 28 dni;
  • 7 pkt – przekroczenie maksymalnego tygodniowego czasu pracy wynoszącego 48 godz., jeżeli możliwość jego wydłużenia do 60 godz. została już wykorzystana (60h≤ …);
  • 3 pkt – niewystarczająca obowiązkowa przerwa, w przypadku gdy czas pracy wynosi od 6 go 9 godz. (...≤ 10min);
  • 19 pkt – niewystarczająca obowiązkowa przerwa, w przypadku gdy czas pracy wynosi powyżej 9 godz. (...≤ 20min);
  • 50 pkt – dobowy czas pracy w każdym okresie 24 godz. kiedy wykonywana była praca w porze nocnej, jeżeli nie zostało przyznane odstępstwo na podstawie art.8 (13h≤ …).
 
POWAŻNE NARUSZENIA: 235 pkt.
  • 2 pkt – przekroczenie przedłużonego dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godz., jeżeli jego wydłużenie jest dozwolone (11h≤ …<12h);
  • 3 pkt – przekroczenie czasu nieprzerwanego prowadzenie pojazdu wynoszącego 4,5 godz. przed zrobieniem sobie przerwy (5h≤ …<6h);
  • 4 pkt – niespełnienie wymogu 11 godz. dziennego okresu odpoczynku, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone (8h30≤...<10h);
  • 1 pkt – niespełnienie wymogu 9 godz. skróconego okresu odpoczynku, jeżeli skrócenie jest dozwolone (7h≤...<8h);
  • 1 pkt – niespełnienie wymogu 3 godz. + 9 godz. dzielonego dziennego czasu odpoczynku (3h+(7h≤...<8h));
  • 1 pkt – niespełnienie wymogu 9 godz. dziennego okresu odpoczynku w przypadku załogi kilkuosobowej (7h≤...<8h);
  • 1 pkt – przekroczenie maksymalnego tygodniowego czasu pracy wynoszącego 48 godz., jeżeli możliwość jego wydłużenia do 60 godz. została już wykorzystana (56h≤ …<60h);
  • 3 pkt – niewystarczająca obowiązkowa przerwa, w przypadku gdy czas pracy wynosi od 6 go 9 godz. (10...≤ 10min);
  • 6 pkt – niewystarczająca obowiązkowa przerwa, w przypadku gdy czas pracy wynosi powyżej 9 godz. (20<...≤ 30min);
  • 213 pkt – dobowy czas pracy w każdym okresie 24 godz. kiedy wykonywana była praca w porze nocnej, jeżeli nie zostało przyznane odstępstwo na podstawie art.8 (11h≤ …<13h).
 
MNIEJSZEJ WAGI NARUSZENIA: 176 pkt.
  • 6 pkt – przekroczenie dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 9 godzin., jeżeli jego wydłużenie do 10 godz. nie jest dozwolone (9h< …<10h);
  • 24 pkt – przekroczenie przedłużonego dziennego czasu prowadzenia pojazdu powyżej 10 godz., jeżeli jego wydłużenie jest dozwolone (10h< …<11h);
  • 5 pkt – przekroczenie łącznego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni (90h<...<100h);
  • 79 pkt – przekroczenie czasu nieprzerwanego prowadzenie pojazdu wynoszącego 4,5 godz. przed zrobieniem sobie przerwy (4h30< …<5h);
  • 5 pkt – niespełnienie wymogu 11 godz. dziennego okresu odpoczynku, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone (10h≤...<11h);
  • 43 pkt – niespełnienie wymogu 9 godz. skróconego okresu odpoczynku, jeżeli skrócenie jest dozwolone (8h≤...<9h);
  • 9 pkt – niespełnienie wymogu 3 godz. + 9 godz. dzielonego dziennego czasu odpoczynku (3h+(8h≤...<9h));
  • 2 pkt – niespełnienie wymogu 9 godz. dziennego okresu odpoczynku w przypadku załogi kilkuosobowej (8h≤...<9h);
  • 1 pkt – niespełnienie wymogu 24 godz. skróconego tygodniowego okresu odpoczynku (22h≤...<24h);
  • 2 pkt – niespełnienie wymogu 45 godz. tygodniowego okresu odpoczynku, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone (42h≤...<45h);
 
Jak można zauważyć najwięcej naruszeń, jakie wykazują powyższe dane statystyczne są wynikiem błędnej obsługi tachografu. Błędy te w dużej mierze polegają na braku wpisu kraju rozpoczęcia/zakończenia, nieprawidłowym operowaniem selektorem tachografu w zakresie aktywności, nieprawidłowym wpisie manualnym lub też nieprawidłowym zastosowaniem funkcji „specjalnych” - OUT/PROM/KOLEJ.
 
Warto również podkreślić, że suma kar za weryfikowany kwartał wyniosłaby:
301 850 zł dla kierowców
115 950 zł złotych dla przedsiębiorstw